Fredag 15/5 - Judogymnasiet

Hallon&Blåbär! Hur mår ni? Själv är jag astrött!

Vaknade klockan fem i morse eftersom jag och mamma skulle till Judogymnasiet. Gjorde mig i ordning och mamma fixade frukost att ta med. Sen gick vi hemifrån halv 6. Bussen skulle gå ifrån stan klockan 06:17 så mamma och jag tog en promenad dit. Vi kom fram typ en kvart tidigare än va bussen skulle gå så vi fick vänta ett tag,och det var SVINKALLT. fyfan va kallt det va,helt sjukt. Men det blev självklart varmare framåt dagen.
Först skulle vi ta bussen till Södertälje syd,sen därifrån tåget till Hallsberg,byta tåg där till Örebro, sen i Örebro bytte vi till buss. Den gick direkt till Lindesberg.

När vi kom fram fick vi lite fika,Björn och Peter förklarade lite om vad som skulle hända under dagen och så. Sen efter det kom det några elever ifrån JG som visade oss runt i skolan och så.
Klockan tolv åt vi lunch,vi fick grillat kött och potatissallad som dom från HR hade gjort. MUMS med grillat! :D
Sen efter det åkte vi till Frövi,där vi fick se en del av vårat träningsupplägg i sommar.

Efter det blev det av att kolla lägenheter. Får se om jag ska dela med någon,om jag gör det blir det förhoppningsvis Sofie :D eftersom hon oxå fick börja på JG!  HIGH FIVEEE!!
Annars blir det väl att jag bor i en liten etta där själv.

När det var klart,åkte vi tillbaka till klubben och fikade lite och pratade lite om hur det kommer bli med ekonomin,vad allt kostar och så. Sen var vi klara där,då tog mamma och jag bussen till Arboga och bytte till tåg som gick direkt till Södertälje. En mycket rolig tågresa kan jag säga,mamma fick iallafall många goda skratt.

Gud,det känns som att det är så j*vla mycket att göra innan jag flyttar. Fixa massa bidrag,lägenhet,möbler?,ny judodräkt och massa utrustning som jag måste ha med mig när jag flyttar.. Känner mig jätte stressad och ändå är det ett tag kvar. Men tiden går ju så grymt snabbt,fast det blir nog bra.

Förutom det så har jag snart bal!?! Måste beställa hem min klänning och sedan prova om jag kan ha den,kan jag ha den så ska jag ju självklart behålla den,om inte måste den skickas tillbaka och jag måste panikleta efter en ny!! och det är inte länge kvar alls. Skor till balen har jag oxå hittat,måste bara be min kära bror att beställa hem dom. :D
Det enda som fattas nu är fixa tid hos en frisör och en avslutningsklänning. Får se om jag hittar någon fin,ska förhoppningsvis upp till SKHLM nästa vecka så hoppas jag hittar någon där.

Nej nu ska jag lägga mig och titta film tror jag,Jag vet,det är fredagkväll men jag är så j*vla trött så det blir en mysig hemma kväll ikväll!
Ha en trevlig kväll everybody!


miss independent
/s.karouisellström

Kommentarer
Postat av: Kusin V

Kan förstå att din mamma fick många goda skratt... Det fick nog du me!! :) Vad roligt att Sofie också kom in!! Om du vill ha en dammsugare så har jag en, du vet den gula!! Massa Kramar Kusin

2009-05-16 @ 00:33:28
Postat av: Sabrina

SV: Haha ja absolut. Mamma låg nästan dubbelt på tåget ;). Ja det var riktigt kul,och förhoppningsvis så kanske vi bor tillsammans oxå :). Kommer inte ihåg vilken dammsugare det är men vi får se framöver! Kram

2009-05-16 @ 16:55:46
URL: http://ssssaabbeee.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0